Khamis, 26 Februari 2015

SOAL SELIDIK

Kami telah diberi tugasan untuk membuat soal selidik tentang tahap pengetahuan pelajar Politeknik Muadzam Shah, Pahang. Kami telah membuat dan menyediakan soalan soal selidik yang terdiri daripada 16 soalan dan soalan tersibut adalah tentang proses kemerdekaan Tanah Melayu.

Kami mula mengedarkan kertas soalan soal selidik tersebut pada 12 Februari 2015, Khamis. Soalan ini kami edarkan kebanyakkannya kepada pelajar semester satu dan dua. Atas kekurangan masa, kami hanya menyediakan 33 soalan.
Berikut adalah hasil keputusan soal selidik:





Kajian ini banyak memberi kebaikan kepada diri kami dalam mempelajari Proses Kemerdekaan Tanah Melayu. Proses Kemerdekaan Tanah Melayu banyak memberi saya ilmu pengetahuan tentang pengorbanan tokoh Sejarah dalam memerdekakan Tanah Melayu. Dengan ilmu pengetahuan ini, kami akan lebih menghargai pengorbanan pejuang Kemerdekaan dan akan cinta akan Negera.

Daripada soal selidik pula, kami mendapati pelajar PMS tahu akan Proses Kemerdekaan Tanah Melayu. Mereka berjaya menjawab soalan soal selidik dengan baik. Walaupun segelintir daripada mereka harus menyanyikan lagu Jalur Gemilang untuk menegetahui maksud warna yang terdapat pada bendera Jalur Gemilang.Pelajar PMS juga kurang mengetahui tentang topik Semagat Nasionalism. 

Kesimpulannya, Pengetahuan tentang Proses Kemerdekaan Tanah Melayu ini penting bagi pelajar supaya mereka dapat menghargai jasa pejuang Negara dan mereka tidak buta akan sejarah. Oleh itu, pentingnya untuk mengetahui Proses Kemerdekaan Tanah Melayu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan